Няма край: Здрава 35-г. майка на 2 деца се парализира и почина след ваксиниране с AstraZeneca

Британката Алпа Тейлър, която преди това не е имала никакви здравословни проблеми, се почувствала зле една седмица след ваксинацията. Жената се оплакала от главоболие, а ден по-късно получава парализа на лявата страна на тялото си.

Тя е откарана в болница със симптоми на инсулт. Британката е диагностицирана с рядък страничен ефект от ваксината, който се среща при един на 50 000 души на възраст под 50 години.

Медиците не успяват да спасят живота на пациентката.

Съпругът ѝ Аниш е казал, че тя е взела ваксината, за да „защити семейството си“. Той е предупредил другите да потърсят лекарски съвет, ако започнат да се чувстват зле след ваксинацията, дори и да е само главоболие.

„Тя беше любяща, грижовна и винаги поставяше нуждите на децата си пред своите. Двете ни деца, на 6 и 22 месеца, бяха нейната гордост и радост“, казва още Аниш.

Алпа Тейлър е била ваксинирана в края на март, починала е през април, но случаят едва сега е придобил обществено достояние.

Преди кончината лекарите са направили кръвни изследвания и са поставили диагноза „ваксиноиндуцирана имунна тромбоцитопения и тромбоза“ (VITT).

Тя засяга един на 50 000 души на възраст под 50 години, които са получили първата доза от ваксината на АстраЗенека, става ясно от разследването по трагичния случай.

Превод и редакция: БЛИЦ