Моля ви, след като прочетете написаното от мен, малко да помислите. Гледах поредно телевизионно интервю на актьора Камен Донев относно Народния театър, а за последните месеци имаше може би около 6 или 7 такива. И във всички медийни участия след първата минута се използват фрази като „незабавно да бъде уволнен”, „веднага да бъде премахнат”. В тези интервюта той говори от името на всички.
И тъй като играя в този театър плътно от 23 години, имам наблюдения какво се случва. Знам много неща за взаимоотношенията в театъра. Както аз, така и другите актьори. И нещото, което наистина не ми харесва е, че се лъже и разни ситуации силно се преувеличават с цел постигането на някакви цели. В този случай е - може би, че Камен Донев разчиства лични сметки с директора на театъра. Защо мисля така? За тези 23 години този актьор не е бил част от трупата на Народен театър „Иван Вазов“ - по мои спомени е поставял два пъти като режисьор и играе като актьор в постановката „Животът е прекрасен”. Той безспорно е талантлив човек и през тези години реализираше много успешни самостоятелни проекти на най-големите сцени в България. Правеше филми, пишеше пиеси.
Мисля, че Народният театър не му е бил приоритет, поне в работата му. Помня също, че при предишното ръководство на театъра, той отново напусна същия спектакъл, който не се игра дълго време заради него. Тогава нямаше сбогуване с публиката, нито писма. А и Народният театър няма своя собствена публика. Театралните зрители могат да гледат свободно каквото им е интересно. Тази публика ще отиде да го гледа в неговите спектакли още другия месец. Е, тогава каква е тази раздяла? И когато близо 4 години не се играеха постановките на Александър Морфов, защото бяха свалени от предишния директор, къде бяха подписките, интервютата, протестите. Защо тогава вие, които пишете толкова агресивно в социалните мрежи, не писахте нищо?
Лошото е, че актьорската гилдия е затворено, малко общество. Случват се много неща вътре. Има групи, има вражди, единият не харесвал другия, единият прецакал другия като не му дал сцена. Доста често вътре от нещо малко може да пламне истински пожар. Това е и причината все повече да се отдалечавам от тази професия и да отивам към самотната работа на фотографа. Но досега това си беше вътре в гилдията и не стигаше до зрителите. И изведнъж талантливи хора започнаха да занимават публиката с техните щения за реванш и вендета. А когато го правят хора, които не са част от този театър и идват веднъж-два пъти месечно за по 3 часа, някак започва да става странно.
Започват да се ползват всички средства и поводи за постигането на така искания реванш. На актьора Донев му е дадена карта „Посетител”, за малко да не изгорят като факли 800 човека и т.н. Обидното е за хората, които работят в театъра, защото това са истински професионалисти. Разпитах ги относно този т. нар. пожар. Там са били и театър-майсторите, помощник режисьорът и още много други хора. Просто тази пералня е била изключена и това е истинската история. Има много свидетели на ситуацията. Нямало е риск за никого.
А пожарникар се назначава от Пожарната служба, не от театъра. И защото кабелът на пералнята е направил късо съединение, веднага, на секундата директорът трябва да бъде премахнат. Сложили са карти в театъра и на гост-актьори са дали карти „Гост”. Е какви да им дадат?
Мога да изброя десетки големи творци, които са получили същите карти. Не им е направило впечатление, не са се замислили за тази дреболия. Камо ли да правят постове, видеа и да дават интервюта. Защото това е просто карта. До скоро в театъра можеше да влезе съвсем спокойно всеки и често имаше кражби. Защо да няма карти за достъп? Защото театърът е Народен и е за народа ли?
И се чудя защо отново се подхваща тази тема, така жарко? Защо от мухата се прави слон? Може би тези хора се опитват от нищо да направят големи скандали, защото искат да опитат да осъществят целта си с новия Министър на културата.
И се чудя, ако Камен Донев осъществи целта си и махнат директора заради неговите интервюта, какво ще постигне той? Иска да дойде на щат в театъра ли? Или всичко е просто, за да спечели тази битка, заедно с останалите четирима? Отворете сайта на Народния театър и разгледайте актьорите. Колко много важни актьори мълчат. Не говорят, защото не им е приятно да бъдат оплювани от странични наблюдатели. Аз го правя ,защото не се притеснявам, че ще ме плюете.
Но преди да плюете, помислете. Може би това, което се случва в Народния театър, им харесва. На 5 човека не им харесва, на 60 им харесва. От ситуацията в Народния театър няма да ви се влоши животът. Така че не хвърляйте енергията си напразно. В театъра се случват хубави неща и скоро ще започнат да се появяват, а много други вече се появиха. Ако пък сте толкова огорчени, не идвайте в Народен театър „Иван Вазов“, отидете в друг театър. Там също има хубави постановки и талантливи актьори. И от това отново театърът като цяло нищо няма да загуби. Ако искате да гледате постановки на Александър Морфов - гледайте ги. Има две в София и една в Плевен. Навярно скоро ще направи и нови, никой не му е отнел правото да бъде режисьор. Ако искате да гледате Камен Донев, просто си купете билет и го гледайте. Не се занимавайте с неща, за които нямате пълната информация. Не взимайте страна от прочетено във фейсбук. И е адски наивно да се повтаря до припадък, че актьорите мълчат заради дадените им пари.
Една доста посредствена журналистка ми каза в интервю, че актьорите мълчат заради заплатите от 8000-9000 лв. Побеснях, защото това го изрече журналист, която борави само със слухове, без проверка на информацията. Нито един актьор не получава такава заплата. Този слух съдържа суми, които са тройно преувеличени. Не бъдете като тази посредствена журналистка!
Показаха се едни лица, които не трябваше да се виждат. Появиха се лица с пяна около устите. Ако дойде ден, в който Всички актьори в Народен театър смятат, че директорът е негоден да бъде директор, прави зулуми, не си върши добре работата и пречи на театъра, повярвайте, че в рамките на една седмица този човек няма да бъде вече директор. Искате конкретика. Споменах за един от петимата.
Втората е Албена Колева - с тази жена никога не съм имал пресечни точки и никога няма да имам. Никога за мен не е била фактор за нищо. За другите трима не бих казал нищо публично, въпреки, че меко казано, не oдобрявам това което правят, защото с тези хора аз имам история, имал съм и много хубави моменти, имаме общи спомени. Надявам се всичко да спре до тук, за да не преминат нещата в последната най-грозна фаза и печелившите да бъдат само медиите, които ще регистрират рекордни рейтинги.
Може би наивно пускам този кадър, който направих в Родопите. Някаква форма на идилия.
lentata.com
Петър
1 year before
Карамазов, работя в театъра от 1980г. Смятай ги колко години са? Мога ли да те попитам кога точно ти си работил в театъра 23 години? Беше и си оставаш от мърморещите дето винаги нещо има пречи. Защо говорите глупости? Ти 23 години, Пападополус пък надмина себе си 25 години, още като студентка. Стефан Щерев бил 10 години фотограф в театъра! Кога бе? Като го назначи Василев преди една година? Единствения фотограф в театъра е Божидар Марков. И той е пред пенсия като мене. Плаща ли ви някой да пишете глупости?
Коментирай