Сигурно и на всеки по-интелигентен човек му прави впечатление, че тръмпизмът (идеологията на Доналд Тръмп) е първото рязко противопоставяне на идеологията (Русо, Волтер, Робеспиер etc.) на Френската революция, която под маската на борба за свобода, демокрация, хуманизъм, либерализъм (Liberté, Égalité, Fraternité) и борба за абсурдни по количеството си и по съдържанието си всякакви права на всякакви хора, включително непълноценни некадърници, мързеливци, престъпници и др. изгради, обикновено чрез жесток терор (Робеспиер), чрез революции, кървава диктатура, малтретиране, Гулаг, концлагери, убийства и т.н. основите на най-големите бедствия в човешката история - комунизма (комунистите избиха 432 млн. души в целия свят, според R. J. Rummel), фашизма, атеизма, либерастията (ЛГБТ), миграцията, религиозното противопоставяне, националната омраза, войните, предизвиканите епидемии (Ковид 19, по Малтус), безнравствеността, самоубийствата, отчуждението...
Идеята за свобода в слогана "Liberté, Égalité, Fraternité" се противопоставя съвсем ясно на идеята за равенство, което в същността си е несвобода, карат те да не си такъв, какъвто си, за да си равен някому, братството - също.
Идеята за правата също е тъпа сама по себе си, когато не е съчетана със задължения.
Не може да имаш само права, които са абсурдни по обхват и които се осигуряват (плащат) от труда на други трудолюбиви хора, които даже не си виждал и които вероятно мразиш.
Аз не искам да съм равен с некадърника и с простака!
Аз не искам да съм брат с агент на ДС, донасял за майка ди, не искам да съм брат на престъпник-убиец!
Какво мислите по тази тема?
Много се вълнувам, защото виждам, че светът може да се промени, ликвидирайки Злото, създадено през 1789 г., продължило, мутирайки, досега.
И ви предлагам следния текст в три части, който не е за всеки:
1. Френската революция и нейните идеали: началото на противоречията
Френската революция (1789-1799)
бележи нова ера в човешката история, като полага основите на модерните демократични общества. Основният ѝ слоган "Свобода, равенство, братство" изглежда вдъхновяващ,
но вътрешните му противоречия водят до фундаментални проблеми:
* Свободата предполага индивидуалност и различие, но когато се комбинира с равенство, често се стига до насилствено уеднаквяване. Пример за това е унищожаването на аристокрацията, интелигенцията, религиозните институции и традиционните йерархии.
* Равенството е утопичен идеал - хората не са равни по способности, усилия или характер. Революционерите, водени от идеята за "абсолютно равенство", унищожават всички "привилегии", включително тези, които са резултат на труд и талант.
* Братството е морален принцип, който не може да бъде наложен чрез закон. Налагането му чрез терор противоречи на самия му смисъл.
Тези противоречия подкопават революцията още в началото, водейки до диктатурата на Максимилиан Робеспиер и до масовите екзекуции. Идеята за свобода и хуманиъм се изражда в терор, което подкопава доверието в тези идеали.
Френската революция вдъхновява бъдещите движения за социална промяна, но също така предоставя модел за това, как една идеология може да се изроди в катастрофически форми и тирания.
Може ли свободата наистина да бъде "извоювана" чрез насилие?
Може ли равенството и братството да бъдат наложени с терор?
Това е въпроси, който остават отворени.
2. Последствията от Френската революция: добро намерение или инструмент на злото?
Идеята за човешките права, както я познаваме днес, произлиза от Просвещението и е развита от Френската революция. В началото тя е била революционна, защото се противопоставя на феодалните привилегии. Но с времето фокусьт се измества от права, съчетани с отговорности, към права, които често съществуват като абстрактни претенции, сами за себе си. Първоначално правата са били насочени към свобода от потисничество (право на живот, собственост, свобода на словото), а после, модерната епоха, се разширяват до социални и икономически искания - право на здравеопазване, на образование, на жилище, на защита, на социална сигурност и др. Без никакви задължения!
В прекъсването на връзката с отговорностите
се проявява основният проблем: правата са представени като даденост, без ясно определение кой и как ще ги осигурява.
Революционните идеи намират отражение в различни политически движения:
* Комунизъм: Идеята за икономическо равенство се изражда в масов терор.
Ленин и Сталин използват лозунга "от всекиго според възможностите, на
всекиго според нуждите", лозунг на равенството, за да оправдаят ГУЛАГ, тормоза и разстрелите.
* Фашизьм: Националният суверенитет и единство се превръщат в оправдание за свръхрасата на геноцида и войната.
* Либерализьм: В съвременната си�форма често води до културен релативизьм, където всяка идея или поведение е приемливо, независимо от последствията.
Тук е важно, че идеите не са зли сами по себе си - злото се проявява, когато те бъдат използвани за налагане на власт.
Защо се случва това?
Една от причините е, че революционните идеали често игнорират човешката природа - хората не са равни, нито са братя, нито винаги са рационални.
Френската революция създава предпоставките за идеологии, които се опитват да налагат универсални истини чрез насилие и терор.
Това е огромната ирония: Революцията тръгва от хуманизъм, а често води до деградация на човешките права и стига до гилотината, отрязаните глави и масовите убийства.
3. Трьмпизмът като необходимо противопоставяне на изродената свобода, насилственото равенство и фалшивото братство
Трьмпизмът според мен е уникален феномен, който се противопоставя на глобализма, соросоизма, комунизма, мултикултурализма и либерализма, издигайки следните принципи:
* Светът се състои от нации. Всеки за себе си, Бог за всички. Противопоставяне на глобалистичния ред е първата сериозна реакция в модерната епоха срещу наследството на Френската революция. Доналд Тръмп е първопроходецът.
* Национален суверенитет: "America First" е директна реакция срещу глобалистичния ред. Трьмпизмът разглежда националната идентичност като основа за стабилност.
* Скептицизъм кьм миграцията. Големите миграционни вълни често се представят като хуманитарен въпрос или като икономическо решение, но Трьмпизмът подчертава негативните ефекти - културни конфликти, политически и социални напрежения и заплаха за сигурността.
* Отричане на джендърните вакханалии с десетките измислени полове. Тръмпизмът признава само два пола - мъж и жена. Толкова.
* Либералният дискурс и либерастите подтискат и тормозят всички мнения, които са различни от техните, считат ги за "обидни" или "некоректни" спрямо либерализма. Тръмпизмът твърди, че това фактически ограничава свободата на словото.
* Грижа за здравето (телесно и психично) на нацията. Отказ от прекалено картелно-комерческия характер на медицината и на фармацията и война със зависимостите и наркотиците.
* Смирено поканване отново на Господ Бог в социалния и в политическия живот.
Дали Тръмпизмът ще се наложи по света?
Дали ще се наложи и у нас, в злощастното ни Отечество?
акад. Петър Иванов
Иванов
23 hours before
ВЕЛИКОЛЕППЕН анализ, КАТО ОСНОВА ЗА МАСОВО ДИСКУТИРАНЕ. Тези неща могат да бъдат в основата както на национална идеология, така и път към ограмотяване на подрастващото поколение, път към духовно издигане. Всичко това, щото сме стигнали дъното в един несигурен свят с кръвопролития, с хищничеко поведение към по-слабия и специално у нас с гнусно роболепие и скандално късогледство. Дали това е тръмпизъм или някакво пробуждане, каквото се е случвало и в други епохи, времето ще го потвърди.
Коментирай